6.5.2019: Lehdistötiedote Rekrytointi.com Osaajapankista

Suomen nopeimmin kasvava osaajapankki auttaa ratkaisemaan rekrytoinnin kohtaanto-ongelmaa

Suomessa rekrytoinnissa ollaan vaikean haasteen edessä. Moni yritys mainitsee rekrytoinnin vaikeudet yhdeksi suurimmista kasvun esteistä. Työnhakijoita on samaan aikaan kuitenkin työttömänä, mutta osaajat ja työpaikat eivät löydä toisiaan. Puhutaan kohtaanto-ongelmasta. Rekrytointialalla puhutaan, että melkein kaikki rekrytoinnit ovat tänä päivänä haastavia.

Uusia työpaikkoja jäi edellisvuonnakin syntymättä huomattava määrä, vain siksi että tarve ja osaaminen eivät kohtaa. Asiasta uutisoi aiemmin myös Talouselämä, jossa TEM:n mukaan uusia työpaikkoja jäi työvoimapulan takia syntymättä yli 18 000.

LAURA Rekrytointi Oy on lähtenyt ratkaisemaan ongelmaa Rekrytointi.com Osaajapankki-palvelulla, joka kattaa tällä hetkellä jo 47 000 osaajan profiilit. Edellä mainittu määrä on kerätty n. 5 kuukauden aikana, jonka perusteella arvioimme saavuttavamme 100 000 profiilin rajan vuoden 2019 aikana. Palvelu tähtää siihen, että avoimet työpaikat ja osaajat kohtaavat entistä paremmin. Palvelumme on siis Suomen nopeimmin kasvava osaajapankki. Nopean kasvun taustalla on kokonaisvaltainen tuotetarjonta digitaaliseen rekrytointiin, joka mahdollistaa osaajien liittymisen osaajapankkiin kolmen eri palvelun kautta.

Tekoäly on tällä hetkellä kuumimpia keskustelunaiheita rekrytoinnin saralla. Kotimaisen yhteistyökumppanin kanssa tuomme innovatiivisen tekoälyratkaisun osaksi Osaajapankkia, joka palvelee sekä työnhakijoita ja työnantajia. Ratkaisu voi tulevaisuudessa toimia esimerkiksi niin, että syöttämällä työpaikkailmoituksen, rekrytoija saa sopivia ehdokkaita semanttisen haun perusteella.

LAURA Rekrytointi Oy tarjoaa digitaalisen rekrytoinnin ratkaisuja asiakkailleen, tuotteinaan LAURA-rekrytointijärjestelmä, Rekrytointi.com työ- ja koulutuspaikkasivusto sekä uusimpana Rekrytointi.com Osaajapankki. Yrityksen omistaa (100%) Arena Partners Oy, joka on useiden sanomalehtiyhtiöiden omistama sähköisen liiketoiminnan yritys. LAURA Rekrytointi Oy:n hallituksen puheenjohtaja Tapio Moisio kuvailee hanketta seuraavasti:

”Kyse on kansallisesti merkittävästä kehityshankkeesta. Työllisyysasteen nostaminen on erittäin tärkeä asia, ja se oli jatkuvasti esillä kevään eduskuntavaaleissa. Huomioitavaa myös on, että Rekrytointi.com Osaajapankki on suomalainen palvelu meitä suomalaisia varten.”

Rekrytointiverkostoomme kuuluvat seuraavat 28 sanomalehteä: Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilkka, Karjalainen, Pohjalainen, Keski-Pohjanmaa, Länsi-Savo, Itä-Savo, Kymen Sanomat, Etelä-Saimaa, Kouvolan Sanomat, Maaseudun Tulevaisuus, Helsingin Uutiset, Vantaan Sanomat, Länsiväylä, Uusimaa, Aamuposti, Länsi-Uusimaa, Keski-Uusimaa, Sipoon Sanomat, Vihdin Uutiset, Mäntsälän Uutiset, Nurmijärven Uutiset, Tamperelainen, Turkulainen, Lappeenrannan Uutiset, Imatralainen ja Uutisvuoksi.

Lisäksi LAURA Rekrytointi Oy kuuluu kansainväliseen The Network-rekrytointiverkostoon yksinoikeudella Suomessa. The Networkissa on mukana rekrytointialan toimijoita yli 140 maasta. Verkoston kautta suomalaiset yritykset voivat helposti rekrytoida myös ulkomailla.

Lisätietoja aiheesta antavat toimitusjohtaja Ismo Kurri (ismo.kurri@rekrytointi.com, 040 5040738), sekä tuotepäällikkö Mikko Kuhalampi (mikko.kuhalampi@rekrytointi.com, 044 7558557). Lisätietoja palvelusta löytyy osoitteesta rekrytointi.com/osaajapankki .