19.10.2015 Alma Mediapartners vahvistaa autokaupan ohjelmistotarjontaansa yritysostolla

logopalkkiArena Partnersin osakkuusyhtiö Alma Mediapartners Oy on ostanut autokaupan ohjelmistoyrityksen Autosoftan sen perustajilta täydentämään autokauppa-toimialan digitaalista liiketoimintaansa.

Kempeleellä toimivan Autosoftan vuotuinen liikevaihto on noin 0,5 miljoonaa euroa. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Autosofta-ohjelmisto on tarkoitettu erityisesti pk-autokaupan asiakkuuksien ja vaihtoautovaraston hallintaan sekä päivittäisten autokaupan rutiinien hallintaan.

Alma Mediapartnersin autoilun palveluyksikkö nousee yrityskaupalla Suomen suurimpien autoalan järjestelmätoimittajien joukkoon ja suurimmaksi verkkopohjaisten järjestelmien toimittajaksi. Yhtiöllä on asiakkaanaan noin 200 autoliikkeen eri toimipistettä. Alma Mediapartners hankki vuonna 2014 kokonaan omistukseensa autoalan sovelluksia tekevän Alkali Oy:n, jonka ohjelmistotuotteet on suunnattu suurten autoliikkeiden tarpeisiin.

”Haluamme tarjota autokauppiaille parhaat palvelut digitalisoituvan autokaupan hoitamiseen, puhutaan sitten mediasta tai työkaluista. Autosofta on jatkossa tärkeä osa tätä palveluvalikoimaa”, toteaa Alma Mediapartners Oy:n toimitusjohtaja Riikka Wulff.

Lisätietoja:
Tapio Moisio, toimitusjohtaja, Arena Partners Oy, 050 376 1230